Maak een einde aan verstoorde slaap

Een goede nachtrust: belangrijkste tips

Als u niet goed kunt slapen wanneer uw psoriasis opflakkert, bent u niet de enige. Maar een goede nachtrust is belangrijk.

Een gebrek aan slaap kan de kans verhogen dat u zich gestrest, angstig of neerslachtig voelt. Bovendien werkt slaapgebrek niet alleen op uw stemming maar ook op andere aspecten van uw leven, van werk tot sociaal leven, seks en relaties.

Bereid u goed voor

Het goede nieuws is dat u veel eenvoudige maatregelen kunt nemen:

  • Zorg voor een juiste temperatuur in uw slaapkamer. De meeste mensen vinden dat ze beter slapen in een koele kamer.
  • Trek de gordijnen dicht om de kamer donker te houden. Licht verlaagt de spiegels van het melatoninehormoon, dat u helpt inslapen. Als het donker is, maakt u meer melatonine aan, waardoor u beter slaapt.
  • Zorg voor een comfortabel bed, en schoon en fris beddengoed. Was beddengoed liever niet met wasmiddelen die de huidHet weefsel dat de buitenste laag van het mensenlichaam uitmaakt. De huid is het grootste orgaan van het menselijk lichaam. De huid neemt bij mensen ca. 12 - 15 procent van het totale lichaamsgewicht in en heeft een oppervlak van 1,5 - 2 vierkante meter. Omdat er interactie is van de huid met de omgeving, speelt de huid een belangrijke rol in de bescherming van het lichaam tegen omgevingsinvloeden. kunnen irriteren.
  • Houd naast uw bed een verzachtende crèmeEen soort crème die tevens vochtinbrengende eigenschappen heeft. bij de hand. Zo kunt u wanneer u wakker wordt een verzachtende crèmeEen soort crème die tevens vochtinbrengende eigenschappen heeft. aanbrengen in plaats van te krabben.

De meeste mensen slapen na een tijdje weer normaal. Maak u niet druk want dat bemoeilijkt de terugkeer naar een normale slaapcyclus.


Adem diep in

Als u een slapeloze nacht hebt en gefrustreerd raakt omdat u niet kunt slapen, probeer dan enkele relaxatietechnieken.

Een andere tip is 20 tot 30 minuten 'zorgentijd' uittrekken. Doe dat enkele uren voor bedtijd wanneer u al uw zorgen neerschrijft. Problemen op deze manier neerschrijven, verhindert dat ze in uw hoofd blijven rondspoken en u wakker houden. Als u ze op papier ziet, kan dat helpen om de dingen in hun juiste verhoudingen te zien.

Probeer niet te stressen

Ten slotte is het belangrijk dat u uzelf tijd geeft en u niet te veel zorgen maakt. De meeste mensen slapen na een tijdje weer normaal. Maak u niet druk want dat bemoeilijkt de terugkeer naar een normale slaapcyclus.