Beweeg de stress uit uw lichaam

Hoe regelmatige lichaamsbeweging u kan helpen uw ziekte te beheersen

Regelmatige lichaamsbeweging verbetert niet alleen uw algemeen welzijn maar ook uw psoriasis. Het is daarom de moeite waard om het in uw dagelijkse routine te integreren.
Als u voordien niet regelmatig aan sport deed of niet zeker bent welk niveau van activiteit geschikt is voor u, praat er dan over met uw arts. Hij of zij kan u helpen uw activiteitenniveau geleidelijk op te bouwen. Dat kan vijf of meer dagen per week 30 minuten lichaamsbeweging zijn, of korte perioden van fysieke activiteit gespreid over de dag.

Een behandelingsroutine integreren

Er zijn tal van manieren om sport in uw normale routine te integreren. De trap nemen in plaats van de lift, de auto laten staan voor korte ritjes, of wat verder parkeren dan anders, kan allemaal bijdragen tot meer dagelijkse beweging. Huishoudelijk werk en tuinieren kunnen ook meetellen in uw trainingsdoelen.
De kans dat u zich aan een oefenschema houdt, is groter als u er naar uitkijkt. Kies dus een activiteit die u leuk vindt en vraag uw partner of een vriend om mee te doen. Of het nu om lopen, fietsen, bowling, pilates, tai chi, wandelen of yoga gaat, is niet belangrijk, zolang het u maar kan motiveren om actief te zijn.
Regelmatige lichaamsbeweging verhoogt niet alleen uw algemeen welzijn maar kan ook een gunstige invloed hebben op uw psoriasis.

De voordelen van lichaamsbeweging

Naast de voordelen voor uw algemeen welzijn kan lichaamsbeweging een belangrijke rol spelen in de beheersing van uw psoriasis.2 Het is ook heel zinvol als een manier om stress te verminderen en te voorkomen. Regelmatige lichaamsbeweging in uw dagelijkse routine proberen te integreren is dus de moeite waard. Raadpleeg altijd uw arts als u nooit eerder regelmatig hebt gesport.

Want to read more?